En kort minut...

Här om dagen, i lördags kväll satt jag i en bil å väntade på en färja mellan två öar mitt i östersjön. Fick just då den känslan av att livet var perfekt. Det var lördag kväll, hade just blivit klar med två skolarbeten, hade vare ute i skärgården å matat fåglar ur handen, hade riktigt underbart sällskap brevid mej, sett en fantastisk solnedgång från en båt och kvällen var helt stjärnklar. Den känslan skulle ja vilja behålla.
Dagen efter när ja sprungit från bussen till tågstation i uppsala och sett mitt tåg lämna perrongen utan mej så kändes det inte lika underbart. Det var kallt, jag var trött, hungrig och ensam. Men som från ingenstans dök det upp en sista minuten biljett på x2000 för inga pengar. Så ja kom hem. En sekund av tillfredsställelse igen.

Konstigt hur dom där fantastiska minuterna när man inser hur bra allting är, bara är några korta minuter. Sen kommer man på hur jobbigt allt annat är igen. Ska nog se livet från den ljusa sidan, ta vara på sånna tillfällen mer. För dom finns där.

Såhär poetiskt har ja inte varit på länge.. De ni.. =p

Nu ska ja gå och göra av med 3000 kr, iofs så är det inte bara mina pengar, och jag vet att de kommer bli kul. Hoppas jag.
Sen måste jag sätta mig med den jäkla matten. Den fattar jag inte mycket av, men det går nog att ordna det å..

Så ha de bra alla!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Skönt att det löste sig med hemåkningen. Vad ska du/ni köpa för pengarna??? :D

2008-11-03 @ 23:15:30
Postat av: Nettan

vi ska på monday bar kryssning.. =)

2008-11-04 @ 17:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback