Blinda gubbar å matteböcker..

Jopp, här sitter jag å räknar matte som en dåre.. Går nog sådär, men ska nog bli bra.. Prov imorrn igen.. Denna gång nöjer jag mej med G. Hade ju den där jäkla hemtentan i religion som förstörde två veckor för mej, så ja har inte hunnit räknat så mycke.. Men iaf, hade ju mvg på förra provet så.. De ni, jag mvg i matte.. tihi..

Aja.. det händer lite skumma saker.. Hade en riktigt pissig dag här om dan, i fredags va det till å me..
Började med att jag blev påkörd när ja va ute och red. De e inte nått som händer varje dag. Mitt på ljusa dan så kommer jag ridande uppe i byn i stackbo och i sista huset innan stora vägen bor det en gammal gubbe. När jag var ungefär utanför hans hus kommer en bil insvängande från stora vägen så jag flyttade mej lite åt sidan, då va ja mitt för hans infart. Gubben håller ut lite sen när han e mitt för mej så svänger han rätt på mej. Som om han inte sett mej. Som tur e så upptäckte han ju mej och stannade precis när ja snuddade vid bilen.. Va e de för fel på folk. Jäkla gubbe! Alltså om man blir gammal å inte ser så ska man fan inte köra bil! Som tur e så brydde sej inte Bridja om att hon hade en bil 2 cm ifrån sig å gubbfan vägra veva ner rutan å bara körde vidare. Tog mej några minuter innan ja insett vad som hänt eller vad som kunde ha hänt. Å hade jag mött han igen då så hade det inte varit kul att va där. Innan ja åkte hem så tog ja bilen å åkte förbi hans hus men inte en skymt av gubbskrället. Inför synkontroll på alla gamla blindstyren som ska envisas med att köra bil!
Ja, sen så på kvällen kom ja på att ja måste äta också. Va ner till konsum å skulle handla mat.. Naturligtvis hade dom inte de ja ville ha så ja gick till nya thaikiosken som har öppnat på södermalmstorg. Handlade, sen tog dom inte kort, sprang å tog ut pengar, betala och gick hem. När ja kom hem så hade ja inte fått nå ris med. Sprang ner igen å hämtade mitt ris. Sen åt jag halvkall mat.. Uscha..
Va ordentlig å gick å la mej i tid men de tog iaf två timmar innan ja somna, sovit uselt på senaste tiden.. =/
Körde eckerö lördag, när ja sen höll på damsuga bussen utanför tvätthallen så dog damsugarn plötsligt, nån smartis hade stängt garageporten så sladden gick av. De va ju just snyggt. Å dom funderade på varför de hade gått en propp, jag undrar ja..
Aja.. Annars så händer inte så mkt.. Har två prov den här veckan så har väl att göra, sen efter de så ska ja ta de lite lugnt å försöka andas igen.
Kanske får besök till helgen å då blir de fest, får se hur de blir me det.. Hoppas iaf att nån kommer hit vilket som..
Nä, om ja skulle räkna lite mer då..
Mors

Kommentarer
Postat av: kaktusen

"Ska nog se livet från den ljusa sidan, ta vara på sånna tillfällen mer."



De gick inte sa bra va? :p , snygga lurvtussar fresten >.>

2008-11-12 @ 02:09:15
Postat av: Nettan

vad gick inge bra?

Postat av: Fredde

Om du någon gång gör en skiva. Då vill jag att du döper den till: Blinda gubbar å matteböcker

=)

2008-11-18 @ 17:56:45
URL: http://frredde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback